tisdag 5 november 2013

Språk relaterade arbeten


Då och då letar jag igenom i mina sidor för arbeten.
Hade helt missat denna ett tag och den är en av de bättre 
om du är ute efter support arbeten etc där det krävs att du talar svenska flytande.
Denna borde jag ha kommit ihåg när jag skrev mitt inlägg om att flytta utomlands ett tag.
Jag skäms lite....
Men idag letade jag igenom den då jag har en väninna i Brasilien,
som blivit uppsagd och vill stanna där ett tag till.
Hittade då ett arbete som om jag förstår rätt kan skötas hemifrån.
I annat fall om det inte passar så finns massa fina arbeten inom bl.a.. support om du
bara är villig att flytta till annat land.



Har en ide  om att lägga upp en person i taget på bloggen som söker arbete hemifrån eller 
distans etc.
Ser så många arbetsannonser, men det vore kanske en ide att 
lägga upp vad man söker så får arbetsgivare och
intresserade höra av sig till dig.

Lite småirriterad på alla dessa företag som inte svarar när
en person skickar cv och personliga brev med sin information
till faktiskt vilt främmande människor. Och dessa HR personer inte
ens orkar svara.....
Det är inte ett bemötande som jag respekterar.
Såg i ett forum en kvinna som skickat 243 brev
utan att få ett enda svar!!

Så om ni gillar iden,
 in med en beskrivning av vilket jobb ni söker timmar etc, så ska vi se 
om man kan få något napp.
Det går bra att skriva i kommentarer din email så 
hör jag av mig eller bara i kommentarer en kort beskrivning så lägger jag upp den.

Och för oss som gillar trä produkter
och att inte slänga något 
denna soffa gillar jag



Ha en bra dag!

 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar