lördag 23 november 2013

Koll på extra inkomsterna

Smartbudget

 Om man arbetar mycket som freelance eller annat hemifrån
kan det vara en viktig sak att göra en budget. 
Skriver just nu in alla
mina inkomster i budgeten. 
Utgifterna har jag ganska bra koll på per månad.
Kruxet är inkomsterna per månad. 
När pengar kommer in under månaden så går
de lätt åt, till olika saker.
 Vill ha allt sparat till slutet av månaden.
Så nu j...drans ska det bli ändring!

Jag handlar nog ganska smart så har faktiskt
inga problem med det. 
Utan det är helt enkelt att jag inte har ordentlig
koll på mina inkomster. 

Får se hur det går, om jag kan se pengarna/inkomsterna,
 i varje sak jag gör, mer överskådligt.
Med flera olika utbetalare desto tuffare har det blivit att ha koll.

Jag använder ett program som är gratis smartbudget,
Det finns andra gratis program på nätet, själv gillade jag denna,
enkelt och smärtfritt ska det vara.
Inga onödiga registreringar och verifieringar av email, och som sagt den är gratis:).

Inga mer ursäkter för min del!

Trevlig Helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar