fredag 6 mars 2015

Samla pengar

Idag handlar mitt inlägg om börsen och hur
man försöker skapa sig lite pengar.

Alla har vi olika metoder. Kan vara att köpa hus , spara i madrassen, köpa guld
eller helt enkelt det finns inga pengar att spara.

Efter en en fråga från en läsa igår sitter jag nu här och skriver.
Jag vet det är inte lätt att vara utfattig.
Och inlägget är för er.
 Jag tänkte ge tips för er som inga pengar har hur man kan
försöka gå till väga för att få lite pengar sparat för framtiden.
Kan ni undvara till och med 50 kronor 
av det ni får in på att göra undersökningar varje månad 
är det en början.
 Det finns inget enklare än att svara på undersökningar.

Att ta emot pengarna i ett paypal konto för undersökningar är superenkelt.
Att sedan skriva in dina bankuppgifter i paypal för att föra över dem
 till ditt svenska konto är lika enkelt.
Nu kommer det till kruxet för många, avvara pengarna till att spara.
Man behöver inte vara rik för att spara. 
Som jag skrev även 50 kronor är pengar!
 Har ni svårt att ha koll på ekonomin finns 
smartbudget som hjälpt mig att ha 100 procentig koll.
Tjänsten är gratis och finns även för mobil.

Jag skrev för ett år sedan att aktier är nog min grej. 
Men att jag ville vänta till rean.
Snart bör den nog vara här. Iallafall är det rea på olja,
 och alla företag som servar oljeindustrin.

Börsen och Rean!
Jag väntar på den stora rean, ni vet först 30%, sen 50% sen 70%. precis
som för kläder och skor. Jag tror den är på väg.

Under tiden köper jag personligen på mig utbombade oljeföretag.
Så fort rean är här så börjar jag handla fantastiska företag.

Helt enkelt så fantastiska att en åsna kan vara VD och de går finfint fortfarande.
Det är en variant på att försöka få in pengar för framtiden din.
Denna teori har Warren Buffet använt sig av och för han går det ju bra......
Och eftersom jag inte är någon börshaj och nog aldrig blir det tänker
jag helt enkelt anamma detta. 
Bättre leka följa john än att tappa bort sig i skogen.

Apropå skogen
 Sen har du alltid framtidscenariot,
Katastrof
 bättre att bo i skogen och leva på det naturen har att ge.
Eller de som har tagit avstånd från kapitalet och förstörelsen kapitalet frambringar.
De läser ändå inte min blogg därför hoppar jag över att filosofera i detta ämne.
Jag gillar skogen, jag kan plocka svamp, gör saft och annat gott, skjuta med gevär och har jaktlicens.
Men jag köper inte katastrofteorierna riktigt ännu, mer lutar det år ekonomiska kriser.
Och då menar jag en liten börskrasch. 
Helst där fantastiska företag kostar 70% mindre än idag:)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar