söndag 6 oktober 2013

Semester pengar, tips och ideer.

Har du råd med semestern? 
Eller är du en av oss som försöker spara med aldrig har råd med en semester till dig eller familjen? 
Börjar du nu har du en bra möjlighet att fixa semestern nästa sommar.

Lite tips om hur jag gjort när det varit ont om pengar till en semester.
Började med att leta efter bytesbostäder. Att ha råd med hotell var inte ens en ide utan gick utanför budgeten. 
Jag använde mig av hembyte, eller den heter på engelska home exchange.
Bra att vara ute i god tid, då de bästa bostäderna går först. Man går med i klubben som är representerad i över 100 länder. Sedan är det bara att börja plöja igenom de annonser som är öppna för bytesförslag på de orter/länder du vill besöka. 
Allt är mycket bra skrivet hos denna site ,
och jag valde Danmark/ Köpenhamn då ungarna ville till Tivolit och jag ville äta smörrebröd. Länken finns under sidan länkar.  

Under tiden så via många av de paneler såsom panel.se eller Toluna m.fl.
Ta ut presentkort via presentkortstorget som antingen 
ger 100 till 150  kronor på bussresor eller 
om du vill ta en charter så finns solresor representerat 
men nya kommer till så håll utkik. 
Annars kan man alltid köra med egen bil 
och sätta in annons om samåkning om du har plats över i bilen. Så får ni in en peng på bensinen.
 Eller varför inte betala för samåkning.
Finns massor med bra sidor. De jag själv har använt finns på sidan länkar.

De billigaste flygbolagen just nu är nog Norwegian och Ryanair. 
Tittade på flygpriser till augusti nästa år
 och de ligger på ett par hundra just nu till Europa
Med Ryanair kunde jag flyga till Rom för 249 kronor och inga extra skatter.
 
Norwegian är lite trevligare i form av priset för en incheckad väska
 vilket landar på 99 kronor för Europa och 20 kg. 
Bra om man vill shoppa loss på mat etc...
Och de har ett bonusprogram där du får poäng för varje resa. 
Även de du köper till andra, räknas in i bonusen, så länge du har beställt den.

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar