tisdag 1 juli 2014

Reorna och jag

Reor på gång.

Jag har en klar väg när jag handlar.
Tycker jag själv:) 
Dottern fnyser och lyfter på ena ögonbrynet när hon läser detta.
Mina inköp sker max 5 ggr per år.
2 ggr för vinter/sommar rean
1 ggr bokrean
2 ggr Ullared

När jag läser igenom vad jag skrivit nedan så ser det ut som att jag är en shopping fantast.
Näej det är jag inte, jag gillar att handla för husbehov när det är rea.
Inget handlas (om det inte är kris) för ordinarie pris i mitt hushåll helt enkelt.
Och tänk tvärtom hela tiden så blir det billigt.


Elektronik
 handlar jag i januari rean, om jag måste handla det.
På grund av att då ska de gamla modellerna ut för att göra 
plats för de nya.
 Har jämfört sommar rean med vinter rean på denna kategori ett par år nu.
Visst finns det undantag men överlag är det billigare på vintern.
Men billigast är nog second hand.
Problemet är att jag har handlat elektronikvaror second hand och 
de gått sönder lite väl ofta för min smak.
 

Kläder
Handlar alltid vinterkläderna på sommar reorna online.
Häromdagen hade Ellos på sin outlet halva priset på allt märkt outletfynd.
Det är då jag passar på!
Skinnjacka för 199 kr och ett par byxor i casualstil gröna för 48,50 kr.
Allt som allt vart det 3 par tröjor för vintern, 1 skinnjacka/ 1 kavaj/ 1 ullkappa,
massor med underkläder, en klänning, byxor ja kommer faktiskt inte ihåg allt för
det fina priset av 1200 kr.

Hur jag en vänder och vrider på det så billigare är svårt att hitta nytt.
Sommarkläderna.
Reorna har börjat nu för denna kategori.
Brukar börja jogga runt i butikerna i mitten av Juli.
Om det inte är något riktigt speciellt som jag är ute efter.
I år har jag fått ihop presentkort hos
 HM, din sko, Åhlens, Dressman och Vero Moda,
för mina undersökningar jag är med i.


Det bästa är att att handla och vara medlem hos butiken med återbäring på det du handlar.
Såsom HM, Åhlens och Din sko. Då blir det gratis pengar på gratispengarna.

Inte bara kläder och elektronik på reor!

Även mat är säsongsprissatt!
Kött köper jag bra och billigt efter jul
Några exempel:
I mars har det funnits helgskinka för 29,90 kg ett flertal gånger hos Lidl
Detsamma har funnits på köttfärs hos willys.
Och kyckling ligger ett tiotal i min frys, när det varit till exempel 19,90 kg max 2 per hushåll.
Fiskblock av torsk har jag handlat hos Vi butiken i år.
Nu satsar jag på grönsaker och potatis 

Balkong/uteplats/trädgård
Blommor/kryddor och grönsaker för balkongen/trädgården.
Köper mina fröer för att sätta nästa års skörd av tomater,
sallad, örtkryddor m.m i Augusti, då de reas för fullt.
Och var inte oroliga jag har då aldrig sett att fröerna blivit gamla
 och inte givit skörd året därpå. 



Ullared
Ja vad ska man säga. Handlar all rengöring, kroppsvård och hårvård för ett
halvår i taget hos Ullared. De har superpriser helt enkelt på vissa produkter.
Även annat åker ner i korgen men då ska det vara rea varor.
Har jag pengar över efter Gekås,
 ja då används den där sista gnuttan av hysterisk energi och
 jag ångar in i skoaffären tvärsöver.

 
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar