måndag 30 juni 2014

Gratis i Sverige

Panik inför semester?

Alla har inte råd att åka på semester.
Många sparar för ett specifikt ändamål och har inte den prioriteringen 
att ta semester. 
Det finns så mycket att göra gratis med eller utan barn.
Så lägger upp ett par superlänkar jag hittat till sidor som listar gratis
nöjen i Sverige,

Bilhyra GRATIS
Bli medlem hos Hertz freerider.
Du lånar bilen gratis helt enkelt. 
Med andra ord kan du ta dig gratis från stad A till stad B
bara du har haft körkort i 1 år och är över 18 år.
Här är en länk till alla frågor och svar om hur/när/var,
en faq med de vanligaste frågorna och svaren.

Blogg 
Superbra blogg om gratis igenom Sverige
Sidan listar stad för stad i Sverige med vad som är på gång.

Do today har en hemisda med både saker som kostar och gratis.
Värd att kika på då du kan söka på endast gratis-
 

Fattig och helt enkelt luspank?
Ja ångesten och paniken kommer som ett brev på posten direkt.
Börja med att skriva ner dina utgifter.
Vilket inte är det roligaste att göra under en semester.
Men om du är ledig , ta tag i ekonomin.
Det spelar ingen roll om du har bidrag för att överleva eller arbetslön.
Jag brukar slå ett slag för smartbudget då och då. 
Den bästa sidan enligt mig som är gratis att använda.
Finns även som app.
 
Även den minsta utgiften skriver jag snabbt in 
och får ut exakt hur mycket jag använt direkt under varje kategori.
Detsamma gör jag på mina inkomster, ser exakt vad som ger bra med
extra pengar och vad jag helt enkelt kan skippa hålla på med.

Ge inte upp, alla bäckar små!

Ha en bra dag!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar