tisdag 25 oktober 2016

Dagens jobbtips

Behöver du extrainkomst omgående?
Minisverige AB
söker
marknadsundersökare/telefonintervjuare
hemifrån
3 platser
Söker marknadsundersökare som kan genomföra telefonundersökningar hemifrån via vår webbaserade Dialer (IP-telefoni via internet).
 De prioriterar dig som är tillgänglig omgående och som kan arbeta åtminstone 20h/vecka under minst två veckor framöver.
Deltid passen är vanligtvis kväll 17-21
Fast lön och provision
OBS Sista ansökningsdag 15 November

För alla som tycker arbetsmarknaden är ruskigt svår,
 alla hr och personal anställare är inte stöpta i samma utbildningsform.
Tänk om det var som för 15 år sedan då en anställande avgjorde på 10 minuter om du var
rätt person för jobbet och detta utan att ha en HR examen på 3 år universitet.

Vissa anställer dig på studs om du har en jädra massa erfarenhet och strunt samma hur du genomfört ditt jobb.
 Andra kommer med idiotiska frågor som vem är du en tiger en apa en häst etc....
Det bästa jag någonsin fått som fråga var om jag rider hästar. 
Förstod att hon menade för om du gör det är du van att kontrollera och bestämma.
 Ursäkta??? Jag är allergisk!! 
Vill den utbildade optimistiska HR kvinnan att jag ska dö på kuppen?
Så jag ljög inte utan svarade lugnt att jag kan hoppa 1 och en halvmeter av mig själv.
Och traska ett par kilometer utan problem.
Och avslutade med att jag har seglat Atlanten till medelhavet
 runt samt simmat med delfiner?
Räknas det?
Detta var för exakt 11 månader sedan.....

För alla som letar skrivjobb!

Vamter
söker
Skribent till ny webbtidning
1 plats
 Du gillar att skriva och har kanske haft det som hobby, utbildning eller jobb. 
Du är också bra på att välja bilder till dina artiklar, antingen tar du dom själv eller väljer från en bildbank som du får tillgång till.
Du får en fast ersättning för varje inlägg beroende på artikelns längd och innehåll. 
Dessutom får du en rörlig del som är baserad på antal visningar på din artikel.
 Månadslön kan bli aktuell längre fram.
Det mesta av arbetet utför du hemifrån eller ute på fältet.
 Du är också välkommen att använda vårt kontor på Gärdet, Stockholm.
Ansöker gör du genom att registrera dig på sidan
 OBS  Annonsen finns endast kvar tills tjänsten är tillsatt så det gäller att vara snabb

Och en påminnelse att Le Cord söker ekonomi och orderadministratör 16 timmar per vecka.
Hemifrån dagtid.

Undersökningar
Utbetalning seglar upp snart igen från Toluna :)

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar