onsdag 21 maj 2014

Tjäna pengar

Det här med att tjäna pengar
har alltid varit en fråga för många.
Hur, var, yrke, utbildning
ja allt du kan tänka dig ligger i ordet pengar.

Alla kan inte arbeta under likadana förutsättningar.
Vi är alla olika som människor, 
men i de flesta fall är vi lika i en sak. 
Behovet av att överleva, inkomsten
måste helt enkelt räcka.

Detta inlägg skriver jag för de som är frustrerade
bönfaller och tigger om arbete.

En del tycker att 50 000 kr i månaden är bra.
Andra är lika lyckliga över 15 000 kr i månaden.
En del kämpar med näbbar och klor för att ro in 5000 kr i månaden.
Så med det sagt ska nu ingen tro att jag tycker en hög inkomst,
 är ett mått på framgång eller personlig status.

För mig är det helt enkelt upp till var och en.
De behov vi har styr, thats it.

 En del hojtar över att 82 kr i timmen är för lite.
Medans andra kysser marken för en sådan chans.
Vem anställer då företag om de har en person som är i stort behov av pengar,
och en som kan välja ordentligt för pengar finns i kassan hemma?

Av de brev jag fått så ser jag ett mönster.
 Företagen väljer de som inte visar att de står i kris.
De som inte har ont i magen inför räkningarna och matinköp.
Ungefär som att du handlar en riktigt dyr fin present till dem som har pengar.
Och de utan får en liten sak.......
Psykologiskt helt ologiskt.


Använd dig av vetskapen
Vänd allt så att det blir till din fördel!
Bli en fighter psykiskt helt enkelt.

 Nu inte sagt att alla är likadana.
Detta skriver jag till er som känner er så nere,
och helt enkelt inte hittar vägen ut.
Upp med humöret och kämpa på.

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar