fredag 4 april 2014

Läkarsekreterare hemifrån

CONSCRIPTOR AB
söker
Läkarsekretare/Vårdadmin/Medicinsk sekreterare
15 platser!
 Hel/deltid
Rörlig Lön
Som läkarsekreterare på Conscriptor ingår du i ett team som sköter journalskrivningen åt ett antal kunder.
 Du arbetar från en avskild distansarbetsplats.
 Efter introduktionsperioden avgör du själv din lön inom givna ramar, ju mer du skriver desto mer tjänar du. 

Prime Care
söker 
samordnare
hemifrån
Kväll/helg
Rullande schema
Arbetet innebär att ta hand om akuta beställningar från våra kunder samt ersätta vakanser vid akut sjukdom.
Arbetstiderna är måndag-fredag 07:00-08:00 och 17:00-21:30
lördagar, söndagar och samtliga röda dagar 07:00-21:30
Uppdraget är var tredje vecka  
Tjänsten ska tillsättas snarast


Är det bara jag som känner att våren är på väg?
Snart snart är sommaren här och
man ska som vanligt i en bikini eller baddräkt.
Ja inte alltid så kul.
Var på Ullared och handlade.
Hittade en jacka i gåsdun för 149 kronor. 
En sån där lättvikts dunjacka, helt enkelt supersnygg.
Heja Ullared:)

Har gjort lite extra arbete för transcribe.
Vart lite extra pengar inför resan till Ullared.

Funderar på att lära mig handla aktier.
Men väntar på kraschen först. De säger vart tionde år.
Så jag har minst 3 år kvar att vänta. 
Om man räknar på att kraschen sist var 2007.
Den stora finanskrisen.
Utöver det var det 1987 som krascha totalt.
Så hoppas ändå att det kommer tidigare.

Ha en bra kväll!

13 kommentarer:

  1. Jag trodde också att våren var på gång men idag faller snön här i Västernorrland. Ha en fin vecka! :)

    SvaraRadera
  2. Typiskt bakslag:) Ha en bra vecka du med!

    SvaraRadera
  3. Hua, vill bara säga att det finns andra att välja på än den ovan som söker läkarsekreterare. Runt 40 st hoppade av förra året från bolaget??? Säger kanske en del, o ont i magen garanterat varje månadslut för att du inte får ihop dina rader...du jobbar mer än heltid utan ob ersättning, men det framgår inte. En fd sekr där, nu lycklig och glad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, det låter inte bra. Har de fackliga avtal? Tack för att du varnade om dem. Det är med andra ord inte ett arbete för er som söker något alls utöver extra pengar!!! Tack så hemskt mycket för tipset!

      Radera
  4. Man ska undvika den översta arbetsgivaren. Det är inte sant att man får mer betalt ju mer man skriver. Ersättningen per rad minskar fallande och ju fler rader man skriver desto lägre blir radersättningen. Att man kan styra sin arbetstid själv stämmer heller inte. Man anställer hela tiden sekreterare men det beror inte på att man växer så ofantligt som man framhäver utan på att det slutar folk hela tiden. 40-50 sekreterare per år är en normal siffra. Värre personalomsättning är svårt att hitta hos ett och samma företag. Man får heller inte ha några åsiker eller komma med kritik, i varje fall inte negativ, då slängs man ut i kylan eller blir utmobbad av en minst sagt psykopatisk produktionschef. Många fäller kommentaren "sekt" om företaget. Så länge man håller tyst och jobbar så är allt bra. På svaret om det finns fackliga avtal så finns det avtal med Vision men det kollektivavtalet är en ren katastrof och Vision har helt aningslöst skrivit på ett avtal som varken innehåller övertidsersättning, eller ens ob-tillägg. Inga reglerade arbetstider. Många av sekr måste jobba mkt mer än 40 timmar för att få ihop samma lön som andra inom både privata vårdgivare och hos landstinget. 50-60 timmar är inget ovanligt. Står man still pga tekniken hos arbetsgivaren så utgår bara ersättning om produktionschefen anser att det är ok. Om man vill läsa hur det är att jobba i detta företag så är det bara att googla på tidningen vision och där söka på tidningen Vision så ser man hur de anställda har det och mår eller sök på Jobbinside, inte heller där står företaget särskilt högt i kurs. Förfärligt att ett företag som detta får finnas och kan agera på svensk arbetsmarknad år 2014.

    SvaraRadera
  5. Oj låter verkligen illa. Så hädanefter så sätter jag inte upp deras annonser. Funderade allvarligt tidigare på att sätta upp de företag som har kollektivavtal, där ingen ob ersättning utgår, där avtalet är under slavlön, och där admins/chefer efter godtycklighet kan frysa ut personer eller helt enkelt mobba. Ok tack för informationen. Kan jag få använda din mening i ett anonymt inlägg? Isåfall skriver jag en varning idag som inlägg.

    SvaraRadera
  6. Ja det går alldeles utmärkt! Såg att jag skrev fel ang tidningen Vision man ska naturligtvis söka på företagets namn, då får man upp intressant läsning. Massor med inlägg om både fusk med rader och annat och ETT (är väl troligen någon ur ledningen som skrivit) som är positivt. :-)

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Kan säga att jag jobbar på Conscriptor sedan ett år tillbaka och är väldigt nöjd. Inga som helst problem att komma med kritik eller åsikter. Har ett väldigt bra stöd från min chef och det är inga som helst problem att få hjälp från andra kollegor. Har aldrig varit några problem med ersättning pga IT-strul.

    Du som är så negativ, vore intressant att veta hur länge sedan du jobbade där? Kanske var sämre förr?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej där! Till vem riktar sig din kommentar? Om du läst mina inlägg om lediga arbeten så hade du nog sett att jag inte hade någon åsikt överhuvudtaget från början om detta företag. Men efter att ha läst igenom alla kommentarer hos vision fackförbund har jag ändrat min uppfattning. Och jag står fast vid att det som senast visade sig var min uppfattning. Om det du skriver stämmer så är det bara att gratulera. Men min uppfattning för att den skall ändras behövs det lite mer kött på benen. Till exempel ett fackligt avtal som faktiskt är dugligt och tjänligt i sverige idag. Med svensk standard mått på arbete och lön! Då det är mina skattepengar som går till företagets vinst! Ha en fin dag

      Radera
  8. Hej, läste kommentarerna om Conscriptor. Jag undrar om det finns några andra företag/bolag än Conscriptor där man kan bli anställd som läkarsekreterare. Jag skulle vilja arbeta som läkarsekreterare hemifrån och tar tacksamt emot tips om Ni vet några andra företag där man kan bli anställd och kan jobba hemifrån som läkarsekreterare.
    Tack på förhand!

    SvaraRadera
  9. Hej, denna fråga bollar jag vidare till alla som arbetar som läkarsekreterare hemifrån, eller så gör du som Anna-Maria. Här http://www.riansskriv.se/, eller här kan du kika fär hemarbete etc via varje vårdcentral, inrättning: http://karriar.info/administration-ekonomi-juridik-1/kontorssekreterare-lakarsekreterare-m-fl-4112/lakarsekreterare-vardadmin-medicinsk-sekreterare-5967/. Hur det går för Conscriptor vet jag inte nu, kanske de har fått lite bättre arbetsmiljö nu. Lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Klirrikassan. Har jobbat som underleverantör hos Conscriptor, det var det sämsta jag kunde göra, tyvärr. Man jobbade 24/7 för att få ihop de rader man skulle ha på en dag. Tyvärr fick jag en kund där man skulle skriva journalen, DRG registrera och även regga kostnaden för besöket, det tog tid kan jag lova. Så nej aldrig mera Conscriptor, det vill bara tjäna pengar på sina sekreterare. Grrrrr

      Radera