söndag 2 februari 2014

Betalt för artiklar online

Vässa pennan!

Har tidigare tagit upp olika sätt att
få in extra pengar. 
Ett sätt är att skriva artiklar för online distribution.
Det finns en hel del olika digitala tidningar att sälja sina
artiklar till. En del väljer att skriva om det som intresserar dem
och sedan lägga upp sin artikel för försäljning hos tex fiverr.
Andra tar uppdrag att skriva om ett specifikt ämne för en blogg 
eller en nyhetsgrupp som tex yahoo news groups.

En av de bättre enligt mig om du vill få skriva nyheter,
 som journalist är Digital Journal.
De är lite seriösare, kan ta lite tid att komma in.
Här är det som ett samhälle där du diskuterar nyheter, skapar blogginlägg.
För att bli godkänd digital journalist ska du lämna in ett arbetsprov 
på ditt skrivande.
Betalning sker via Paypal



13 kommentarer:

  1. åh vilken blogg :D perfekt för en arbetslös att kika igenom,har även skickat iväg en del ansökningar så vill tacka å buga å bocka för du har denna blogg :D

    SvaraRadera
  2. Hej, tack så mycket. Bara att min blogg kan hjälpa är precis vad jag var ute efter. Tack igen, nu vet jag att den gör nytta och håller humöret uppe hos de som läser.

    SvaraRadera
  3. Tack för en toppenblogg! Skriver du artiklar nu? Hur många hemifrån-jobb har du?

    SvaraRadera
  4. Har hjälpt en del att snygga till sina artiklar, men är ingen fena så det ligger inte i mina favorit jobb att göra:) Ibland kör jag på för fullt via internet, ibland har jag bra med arbete utanför internet. Just nu arbetar jag utanför hemmet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska gå igenom alla dina tips igen, det finns mycket bra här för en arbetslös, man får som lite hopp :) tack igen!

      Radera
  5. Ja det är det jag ville skapa, hopp och utvägar. Hojta om du behöver mer tips

    SvaraRadera
  6. Hej och tack för en bra blogg. Har sj jobbat en del hemifrån, mest med intervjuer.
    Nu är jag ute på jakt efter ett deltidsarbete hemifrån med möjlighet till en fast tjänst.
    Har hittills inte lyckats hitta ngt fast, är det möjligt med en fast tjänst hemifrån eler ska man sluta leta
    Ha det got
    Hälsa
    Nadja

    SvaraRadera
  7. Hej! Visst finns det arbeten fast hemifrån, det har varit svårt med denna typ av anställning. Men om du jämför hur jobbmarknaden såg ut för 3 år sedan och idag, så går det åt hållet att fler och fler företag anställer personal som sköter sitt arbete på distans. Kan du bokföring är det en bra ingång just nu för att ordna ett fast arbete hemifrån. Lycka till

    SvaraRadera
  8. Hej ige
    Bokföring är inte riktigt min grej, inget jag kan i varje fall,
    däremot intervjuer, mötesbokning och arbete som skribent.
    Förresten, har du några tips på företag som letar efter några att
    läsa epost och få betalt, helst svenska. Var inne på emailadvert
    men vet inte hur man kommer i kontakt med dem
    Hälsar
    Nadja

    SvaraRadera
  9. Hej Har aldrig hört talas om emailadvert. Ledigt arbete som telefonintervjuare har jag satt upp den 4 februari i bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Emailadvert är ett program som ger betalt för att läsa epost,
      reklam mest och är ett svenskt sådant. Men jag har ingen
      aning om hur man kommer i kontakt med dem?

      Tidigare har jag även jobbat med texter och bilder för seo
      företag hemifrån. Kan du tipsa om några verksamheter
      som behöver bilder från amatör mobilfotografer?

      Jag såg inlägget om att intervjuare sökes, men i annonsen
      framgår inte vilket företag man ska jobba för, hur länge anställningen pågår, och helst hade jag velat ringa dem med mina funderingar, ska se om det står något telefonnummer man kan ringa

      Tack för dina svar
      Hälsar
      Nadja

      Radera
  10. Emailadvert betalar inte eller mycket sakta...har kollat upp dem nu, Här kommer en länk från ett par år sedan till ett forum , tog visst 3 och ett halvt år för ngn att få betalt! http://www.wn.se/showthread.php?s=3de9ac012ff054195ede30fb9e3d398c&t=23096&page=2
    För övrigt fotografering etc, kika under knappen hemarbete och gå neråt till internationella. Där kan finnas bra sidor som tex obeo för fotografering.
    Jag såg att det var heltid, för övriga frågor:
    Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail stw01@academicwork.se under kontorstid.
    Hej hej

    SvaraRadera
  11. Ops glömde emailadvert är ett norskt företag

    SvaraRadera