måndag 2 april 2018

Undersökningspaneler som kostar

Jag tänkte börja med dessa undersökningspaneler
som lovar höga summor för en enda undersökning.
De har alla en sak gemensamt de kostar pengar att signa up!
Bara det ordet borde göra att man lägger benen på ryggen och springer.
Exempel på dessa
Goldopinions.com
Här har ni en klar och redig scam varning!
Det är bara ett clickbank affiliate program.
Lite info:
Ägare Paul Parker
Sidor : goldopinion.com och onlinenetjobs.com
Kostar 27 dollar i månaden att få undersökning skickad....

Detta är bara en av flera sidor som vill ha betalt för att ni signar upp.
En bra regel leta efter paneler där ni inte behöver betala, undersökningspaneler ska vara gratis att delta och du ska få ersättning för dina åsikter.

Varför jag skriver detta är på grund av alla dessa nya sidor som poppar upp på svenska med tips om undersökningspaneler där det visar sig att många bara vill ha in affiliate pengar och inte bryr sig speciellt mycket hur de får in sin inkomst eller på vems bekostnad.

De paneler jag listar betalar och de kostar inget att gå med i.
När någon drar ned på undersökningarna per månad skriver jag att jag märkt av det, när någon inte betalar eller senarelägger betalning skriver jag det.

Nytt för mig men kanske inte för er. 
När ni sitter på Toluna så gå in och kolla av ämnen och diskussioner. Jag skrev ett lite längre svar i en diskussion och såg idag att jag fått 200 poäng för det.
 Mitt svar var inte en mening utan det var tre meningar.
Så har du nära till en utbetalning istället för att jaga nästa poäng skriv i något ämne som du gillar.

Ha en bra annan dag påsk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar