söndag 15 april 2018

Tips om undersökningar

Söndag och lite svar på frågor om hur och när och vad när det gäller undersökningar
på nätet.

Bra är när du har bestämt dig att tjäna lite extra för dina åsikter och tankar är att 

1. Skaffa en mailadress endast för undersökningspaneler.
2. Vill du få utbetalning till paypal glöm inte att lägga till den nya mailadressen hos paypal.
3. Var uppriktig i dina svar, de företag som betalar panelen att få veta något om vad marknaden tycker är inte hjälpta av osanning. 
Och man vet aldrig om det företaget är illa ute eller är stabilt så inte nog med att du får pengar för dina svar du hjälper företagen att inte begå misstag som kan kosta andra människor jobbet.
4. Undvik att ha pengar på kontot som kunde ha betalats ut, du och jag vet inte om de ändrar sitt utbetalnings system eller sätter in presentkort och gifties,
 fast du behövt rena pengar.
5. Betala absolut aldrig för att vara med i en undersökningspanel.
6. Gå med i många undersökningspaneler då kan det bli 
en liten hacka i månaden om du är aktiv.
7. Ladda ner app för de undersökningspaneler du är med i. Ofta får du extra poäng såsom hos Toluna och fler undersökningar som aldrig dyker upp i email lådan.
8. Har du behov av pengar men företaget ger dig ersättning i form av presentkort
 sälj dem på Tradera.
 Just nu är det bra efterfrågan och bud på tex. semester resor(ticket, ving, solresor etc går alldeles utmärkt att ta ut i presentkort.
 Håll helt enkelt koll på vad som alltid går att sälja i presentkortsväg.
9.Håll koll på dina undersökningar, gör ett excel blad eller annat med namn på panelen, ditt lösenord hur mycket du är uppe i och vilken utbetalningsnivå som behövs. Då ser du också ganska snabbt vilka som skickar bra med undersökningar och vilka som har en låg frekvens.


Jag har skrivit lite om favoriter och så vidare tidigare, men det är lite upp till var och en vilken man får bra med undersökningar ifrån och vilka som det tar längre tid att få en utbetalning ifrån.

Personligen är det just nu m3panelen, Toluna, i-say, yougov, mobrog och nordstat
 som är favoriter hos mig.
Jag har nu laddat ner app för cint så dessa paneler
 har det börjat strömma in undersökningar ifrån igen. 


Och sist men inte minst tänk över vad du använder dina pengar till.
Det är lätt att spendera dessa belöningar på något man inte verkligen behövde. 
Kan du undvara en 100 lapp av  dina intjänade belöningar så gör pengar på pengarna.
En bra månad då jag överlever finemang på lönen gör jag såhär:
Presentkorten spar jag till resor /kläder/ möbler/ bio eller som present till någon.
Pengar använder jag med att stoppa in hälften på sparkontot eller köpa aktie/er.

Lagt till en ny undersökningspanel i listan också.
Framtidensjouralistikpanel

Ha en fin söndag!

7 kommentarer:

  1. Liten fråga: finns det något undersökningsföretag man kan ansluta sig till utan att man blir nedringd? Jag har kanske gjort fel eller haft otur...?
    Jag vill inte ha en massa störiga telefonsamtal...

    Tack för fin blogg!
    MVH Anna

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Tack för orden om bloggen:)
    Ingen av panelerna som jag har listat ringer mig förutom nordstat= panel.se om jag har tackat ja för en djupintervju. Under alla dessa år har ingen ringt, jag har aldrig ens lämnat mitt telenummer i någon profil. Vilken panel menar du att de ringer dig?

    Mvh Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bland annat Toluna, det har ringt jättemycket...

      Radera
    2. Hej!
      Toluna ringer inte för undersökningar, endast webb baserade undersökningar via email eller via mobilappen webb baserade. Har du telenumret som ringt dig jättemycket?https://se.toluna.com/help kan du se exakt vad Toluna har för typ av undersökningar. Har kontaktat Toluna och detsamma svar fick jag som jag redan visste, Toluna ringer ingen. De har inte ens det systemet för sina undersökningar det är en panel på internet där du själv svarar via mobilappen (krävs internetuppkoppling, inte vanlig telelinje) eller på hemsidan via inbjudan på email. Skicka mig ditt användarnamn på Toluna så för jag det vidare till dem för har kontaktat dem och de säger detsamma som jag precis skrivit de RINGER inte. De vill gärna ha det telenummer som ringt dig.
      Det här måste jag bara gräva i om du vill så tar jag gärna tag i det. Och visst får man vara anonym här på bloggen men i det här fallet behövs det ett namn för Toluna vill så gärna höra vem som ringt och till vem då det är helt emot deras policy.
      Vill du själv ta tag i detta så när du loggat in längst ner på inloggnings sidan din profil finns kontakta oss. Obs detta går endast att göra om du är i inloggat läge.
      Mvh

      Radera
    3. Hej
      Nej men oj vad du engagerar dej! Tack! Jag har skrotat alla nummer och loggat ut från dem för gott. Kanske att jag fyllt in någon liten ruta som jag inte skulle ha gjort. Jag vill inte skylla på Toluna utan kanske att jag har gjort ngt misstag.
      Tack igen! Med vänlig hälsning Anna

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart engagerar jag mig. Då jag kontakta Toluna och de ringer ALDRIG på någons tele nummer för att göra teleintervju. Detsamma gäller alla cint paneler. Så det förvånade dem och det är enligt lag förbjudet att använda ett företags namn falskt. Upplysningsvis är att det finns ingen liten ruta att trycka i profilen när man registrerar sig eller när man skriver i profilen om teleintervjuer. Appen laddas ner inte telenumret. Detsamma gäller cintpaneler där finns överhuvudtaget ingen stans att fylla i ett telenummer heller. Synd att du tydligen har raderat telenumret som ringt så mycket då kunde Toluna ta tag i det hela då det inte är enligt deras policy eller arbetssätt. Och att du tydligen inte har ett användarnamn kvar hos dem... Mvh Sanna

      Radera