söndag 25 mars 2018

Undersökningspaneler

Ont om pengar?

Idag har jag letat runt lite efter nya undersökningspaneler.
Lagt till tre stycken på sidan paneler (finns längst ner i listan).
Tänkte göra ett långt snyggt inlägg om det här med att besvara enkäter hemifrån.
Men det blir ett kort inlägg om hur du snabbt kan ta dig ur en knipa som tex ingen mat på bordet , kläder till barnen eller dig själv, och kanske än värre, inga pengar till hyra, el och lån.

Utöver detta med budget råd som vi idag enligt mig drunkar i så kommer det ett enkelt råd.

Skaffa extrainkomster
Jag har listat här företag som har arbete att ge som telefonintervjuare.
Hur det ser ut just nu på jobb fronten hos företagen vet jag inte men såg att tns sifo söker distans/hemifrån alltid.
Passen är mellan 4 och fem timmar kvällstid normalt.

För er som inte kan arbeta i ett tyst rum ensamma av någon anledning.
Anmäl er till så många undersökningspaneler ni bara kan.
Ni kan svara på enkäter på bussen på lunchen, på fikat, hemma på kvällen ja framför tv:n.
När ni vill helt enkelt.
Mina favoriter är Toluna, Ipsos,Nordstat, yougov, m3panelen dessa skickar många undersökningar och min åldersgrupp/målgrupp är ofta inte uppnådd (jag kan delta). 
Men som ni ser på panel sidan finns det massor att gå med i.
Betalning brukar vara paypal eller presentkort.
 Ett snabbt sätt att få in ett par hundralappar i månaden extra om du går med i många. 
Samt lite presentkort att använda för kläder/bio/ja vad man än kan vilja unna sig istället för att använda sina inkomster/lån/kontokort.

Använd dina färdigheter!
Jag vet att jag låter som att allt är så enkelt,
 men tro mig jag vet att det är svårt när man sitter mitt i en nedåtgående spiral. 

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar