måndag 24 augusti 2015

Pengar, pengar och åter pengar

Dagens lediga arbete hemifrån

Thorlund Juristbyrå
söker
Juridikstuderande
Skribent
Arbetsuppgifter:
Framställa texter inom främst familjerätt för lekmän.
Arbetstid: Deltid/extra (inga fasta arbetstider)
Lön: rörlig ackords eller provisionslön

Nu har du chansen som vill arbeta extra som intervjuare!
Ipsos
söker
Intervjuare
Du bokar själv upp de pass i veckan som passar dig.
Du behöver pc och bredbandsuppkoppling samt headset med mikrofon.
Hemifrån
Detid/ kvällar 17-21
Fast tim ersättning

 
Dagens filosofi om pengar.
Har funderat mycket över det här med pengar, arbete,
fritid och ett liv som gör mig lycklig.
Med pengar på kontot känner jag mig helt enkelt friare.
Jag kan välja/jag har ett val om jag vill spara eller dra mitt strå till stacken.
Spara på jordens resurser och göra mitt eget schampoo.
Men det kostar att göra sitt eget. 
 Ingredienserna ska betalas först
 innan jag kan spara på att göra det.
Utan pengar i dagens samhälle har du inget val enligt mig.
Och vi behöver alla värme, omtanke och tak över huvudet.
Helt enkelt hjälp till självhjälp. 
Med detta sagt glöm inte stadsmissionen om ni känner att ni vill hjälpa.
 
Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag hittade din blogg av en slump när jag googlade distansarbete. Jag hittade manga intressanta länkar sa tack för en välgjord och intressant blogg, jag kommer definitivt att följa!

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina ord. Har inte alltid tid att ladda upp allt jag skulle vilja, men försöker hålla bloggen uppdaterad med de inkomst möjligheter som finns för distansarbetare.

    SvaraRadera