tisdag 25 november 2014

Tjäna pengar på foton

Dagens Tips
Tjäna pengar på dina foton är det möjligt?
Ja möjligt är det, du behöver vara uthållig och systematisk.
Du behöver inte ha en professionell kamera eller laborera med
ljus och så vidare som en atelje fotograf direkt.
Med en smartphone eller enkel digitalkamera fungerar det 
utmärkt så länge som du kan få in dina bilder du tar i din dator.
Sedan går du helt enkelt systematiskt tillväga.
Jag brukar säga,  börja med 2 siter till exempel

Det finns andra siter såsom Shutterstock med flera.
Valt dessa 2,  då de finns översatta på svenska och fungerar
bra som introduktion för er som vill pröva på detta sätt att få in extrapengar.

Hemligheten att tjäna mer än ett par hundra lappar om året.
Ja inte är det någon hemlighet utan enkla knep helt enkelt.
1. Ladda upp många bilder.
 Ju fler bilder som ligger uppladdade desto mer inkomst möjlighet.
2.  Gå med systematiskt i flera siter som möjligt och ladda upp dina bilder.
3. Ta nya foton överallt, duger inte skogen så duger gamla damen etc....
4. Ingen business fungerar utan att man förnyar sortimentet!
Ju fler bilder som ligger uppladdade desto mer inkomst möjlighet.
5.Vilken typ av foton säljer mer? Ja generellt finns inget svar, men stadshuset
kungaparet, vackra solnedgångar etc säljer. Medans en ko kanske inte har samma 
nedladdningsfrekvens av dem som köper ditt foto för nedladdning.
(vilket är diskriminerande mot kon tycker jag:) )


Ha en bra dag!
 

2 kommentarer:

  1. Bra tips! :) Jag älskar att fota, varför kom jag inte på den här idén själv? ;) Har du testat sälja bilder så här? Hur går det? Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag har alltid trott att det var svårt, krångligt etc... Min granne däremot pysslar för fullt med detta. Så prövade på det i somras för första gången. Jo det fungerar faktiskt:) Ha en bra kväll du också!

      Radera